Trainz screenshots

Ότι έχει σχέση με το Trainz Simulator. Νέα, Tips & Tricks, Προτάσεις για download, Απορίες, Χρήσιμοι Σύνδεσμοι.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
John514
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 1220
Εγγραφή: 06 Αύγ 2012, 22:03
Reputation: 393

05 Αύγ 2014, 13:53

Το χειρότερο είναι το texturing. Μου πήρε σχεδόν μισή ώρα μόνο για τα γράμματα.....
Εικόνα
Asimakog93
Φύλακας Ι.Δ.
Φύλακας Ι.Δ.
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 03 Ιαν 2014, 15:58
Reputation: 7
Τοποθεσία: Καλαμάτα
Επικοινωνία:

05 Αύγ 2014, 17:27

Εγώ πήγα να δουλέψω gmax στην αρχή, γιατί εκτός από το trainz ασχολούμαι και με Flight Simulator.... Το αποτέλεσμα; Άστο!! Στο texturing έχασα την μπάλα με το unwrap, κτλ. όπως λέγεται αυτό το εργαλειάκι... Μετά βρήκα το sketchup και το δουλεύω ως τώρα, αλλά δε μου αρέσει με τα χρώματα, ενώ το blender βγάζει πιο ωραία χρώματα στα κτήρια...
Άβαταρ μέλους
John514
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 1220
Εγγραφή: 06 Αύγ 2012, 22:03
Reputation: 393

06 Αύγ 2014, 00:44

Asimakog93 έγραψε:Εγώ πήγα να δουλέψω gmax στην αρχή, γιατί εκτός από το trainz ασχολούμαι και με Flight Simulator.... Το αποτέλεσμα; Άστο!! Στο texturing έχασα την μπάλα με το unwrap, κτλ. όπως λέγεται αυτό το εργαλειάκι... Μετά βρήκα το sketchup και το δουλεύω ως τώρα, αλλά δε μου αρέσει με τα χρώματα, ενώ το blender βγάζει πιο ωραία χρώματα στα κτήρια...
Άσε, το UV Unwrap είναι ότι χειρότερο.
Το Blender βγάζει καλύτερα χρώματα γιατί μπορεί να κάνει texture baking. Δηλαδή βάφεις εσύ το μοντέλο κανονικά και μετά αυτό υπολογίζει πως θα χτυπάει το φως, τις απαλές σκιές και τις ανακλάσεις και τα "κολλάει" (ψήνει) πάνω στο texture που έβαλες εσύ.
Πάρε ένα παράδειγμα, το ένα μοντέλο είναι απο Blender και το άλλο (το ίδιο ακριβώς) απο Sketchup:
Εικόνα
Εικόνα
Asimakog93
Φύλακας Ι.Δ.
Φύλακας Ι.Δ.
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 03 Ιαν 2014, 15:58
Reputation: 7
Τοποθεσία: Καλαμάτα
Επικοινωνία:

06 Αύγ 2014, 04:54

Αυτό ακριβώς το παράδειγμα είχα δει και εγώ και μου έκανε εντύπωση, πρέπει να το είχες ανεβάσει και πιο παλιά κάπου εδώ στο forum....
Πρέπει να μάθω να δουλεύω το blender.... δεν πάει άλλο!! :P
Άβαταρ μέλους
John514
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 1220
Εγγραφή: 06 Αύγ 2012, 22:03
Reputation: 393

06 Αύγ 2014, 10:13

Asimakog93 έγραψε:Αυτό ακριβώς το παράδειγμα είχα δει και εγώ και μου έκανε εντύπωση, πρέπει να το είχες ανεβάσει και πιο παλιά κάπου εδώ στο forum....
Πρέπει να μάθω να δουλεύω το blender.... δεν πάει άλλο!! :P
Ναι το είχα ξαναβάλει κάποτε. Καλή επιτυχία! :xythumbs:
Άβαταρ μέλους
Victor78
Συνοδός
Συνοδός
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: 23 Αύγ 2012, 09:49
Reputation: 16

03 Σεπ 2014, 11:19

Victor78 έγραψε:I will be gone for 2 weeks guys...
See you in November ;)

Good luck to all your projects

closed-sign.jpg
Oh guys! If I was known that my 2 week trip will become a nightmare.. I won't make that trip anymore :(
But I'm back...after 2 years?! and so...
I was put in jail in Spain for some fight and...possesion of "herbs" ( police but that in my pocket to make me have no chance to be free. It's a cruel world guys...but it's over now!
I'm glad that I don;'t lost my minds there, That I'm healthy ( some of) and don;t forget to love what I did since then.
So, I try to reread all my posts here and trying to remembered what I did ( reskins or so).
Now I want to apologise for my disparition and I'm back with some new fresh forces :)
In this time I manage to learn Blender so... I put all my knowlegde in this "remaking".
Aris, my friend sorry for I didn't answered to your all emails but I could'nt do nothing, trust me. Hope that all of you are oki. I saw that your Trainz screensshots became so realistic. Let's make it better. :) My Trainz content remains behind yours this years he he
Now, I present to you my 2014 "child": a MAN1 DMU ( inspiried from a MSTS version).
Talk to you soon guys. Glad Im back home :(
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Victor78 την 03 Σεπ 2014, 11:25, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Άβαταρ μέλους
John514
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 1220
Εγγραφή: 06 Αύγ 2012, 22:03
Reputation: 393

03 Σεπ 2014, 11:21

VICTOR! Its been a while!
Άβαταρ μέλους
Victor78
Συνοδός
Συνοδός
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: 23 Αύγ 2012, 09:49
Reputation: 16

03 Σεπ 2014, 11:24

John514 έγραψε:VICTOR! Its been a while!
True my friend :(
Glad I'm back
Άβαταρ μέλους
John514
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 1220
Εγγραφή: 06 Αύγ 2012, 22:03
Reputation: 393

03 Σεπ 2014, 11:37

Victor78 έγραψε:
John514 έγραψε:VICTOR! Its been a while!
True my friend :(
Glad I'm back
Sorry to hear about your little "advanture". Try to stay clean of that stuff now!
Anyway, I started learning Blender as well. I`ve made a quite good Alsthom model, but I can`t get it UV uwrapped. If you could help with that, I`d be glad.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Victor78
Συνοδός
Συνοδός
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: 23 Αύγ 2012, 09:49
Reputation: 16

03 Σεπ 2014, 11:45

John514 έγραψε:
Victor78 έγραψε:
John514 έγραψε:VICTOR! Its been a while!
True my friend :(
Glad I'm back
Sorry to hear about your little "advanture". Try to stay clean of that stuff now!
Anyway, I started learning Blender as well. I`ve made a quite good Alsthom model, but I can`t get it UV uwrapped. If you could help with that, I`d be glad.
Εικόνα

I will try to run from that kind of things in the future :))
About UV unwrapping...in Blender.
Well, UV unwrapping is not so easy like it is in 3ds max but you can manage to make a good one.
All that you must know are some good Blender UV unwrapping rules: Try to unwrapping not all OBJECT, just parts of it. One by one. SO that uv's don;t became so complex.
Now, what is the your issue in UV stuff? Maybe I can help you.

Since then you can watch this tutorial. It's very good to understand.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Άβαταρ μέλους
John514
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 1220
Εγγραφή: 06 Αύγ 2012, 22:03
Reputation: 393

03 Σεπ 2014, 11:48

I was doing just that. I was trying to unwrap the whole thing at once and I ended up with a million pieces...
I`ll try breaking the mesh into smaller parts.
Άβαταρ μέλους
Victor78
Συνοδός
Συνοδός
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: 23 Αύγ 2012, 09:49
Reputation: 16

03 Σεπ 2014, 12:02

John514 έγραψε:I was doing just that. I was trying to unwrap the whole thing at once and I ended up with a million pieces...
I`ll try breaking the mesh into smaller parts.
Yes, do that my friend. Try to breaking the whole model in parts that are important. Ex:
front, back, left, right, lights, roof etc...
Άβαταρ μέλους
John514
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 1220
Εγγραφή: 06 Αύγ 2012, 22:03
Reputation: 393

03 Σεπ 2014, 13:05

Grr... even with simpler objects, the maps are all messed up.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Victor78
Συνοδός
Συνοδός
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: 23 Αύγ 2012, 09:49
Reputation: 16

03 Σεπ 2014, 14:02

John514 έγραψε:Grr... even with simpler objects, the maps are all messed up.
Εικόνα
As I saw from your screenshot, you select all meshes from that rail station... It's wrong.
Break that in parts...and then make materials from every parts of it and then assign textures to them. After that you can make UV mapping stuff. Try to watch that video link. For how long do you working in Blender? ;)
Άβαταρ μέλους
John514
Προϊστάμενος
Προϊστάμενος
Άρθρα: 0
Δημοσιεύσεις: 1220
Εγγραφή: 06 Αύγ 2012, 22:03
Reputation: 393

03 Σεπ 2014, 15:00

Like 3 months, but I was only able to make some progress recently and get the basics done.
So, I`d say I`ve been "using" blender for a month!
Απάντηση